Blog – Full Width

by in İşletme Yönetimi ve Liderlik 0 Comment

Başarılı Yönetim: Bağlılık, Performans ve Sürdürülebilirlik

Anlamı oldukça geniş olan bağlılık beraberinde olumlu davranışları getirir. Yaptığı işe ve şirketine bağlılığı yüksek olan çalışanlar, organizasyonel amaçlar doğrultusunda kurum içindeki yükümlülükleri yerine getirirler, çaba gösterirler ve kendilerini yaptıkları işlere adarlar. Ayrıca tutkulu ve yüksek enerjilidirler (Macey, 2008). Şirketlerin performansını ortak hedef ve değerlere ve sadık çalışanlar arttırır. Birbirini tamamlayan zorlu hedefler ve bağlı […]

by in İşletme Yönetimi ve Liderlik 0 Comment

Öğrenen Organizasyonlar

Günümüzde değişimin hızı daha önce hiç olmadığı kadar arttı. Yeniliklerin biri diğerini kovalamaya başladı. Bu durumu tetikleyen temel unsurun öğrenen organizasyonlar olduğunu söylemek yanlış olmaz. Öğrenen organizasyonlar bulundukları piyasanın standartlarını belirler, kurallarını koyar, diğer firmalara liderlik yaparlar. Şirketinizi öğrenen organizasyon haline dönüştürmek değişimi yönetmek için çok önemlidir. Bu yolda yapılacak ilk şey bilmediklerinizi fark edeceğiniz […]

by in İşletme Yönetimi ve Liderlik 0 Comment

KOBİ’lerin Hedefleri: Ekonomik ve Ekonomik Olmayan Amaçlar

Amaçlar, işletmenin varmak istediği durumları ifade eder. Kuruluş aşamasında ve faaliyetlerin devam ettiği sürede ileriye dönük amaçların net ve gerçekçi olacak şekilde belirlenmesi KOBİ’ler için yaşamsal önem taşımaktadır. Başarılı KOBİ’ler günümüzün sürekli değişen çevre şartları altında amaçlarına ulaşmak için kararlar alır ve aldığı kararları geri adım atmadan uygular. İşletmelerin temel amacı, kâr elde etmek ve kazançlarını […]

by in İşletme Yönetimi ve Liderlik 0 Comment

KOBİ’lerde Organizasyonel Yapılandırma Esasları

Organizasyon yapısı, işletmenin amaçları doğrultusunda organizasyon içinde oluşan yetki, sorumluluk ve karşılıklı ilişkilerin oluşturmuş olduğu yapıdır. Organizasyon süreci sonunda ortaya çıkan yapı, formel (resmi veya biçimsel) organizasyon yapısı olarak adlandırılır. Organizasyon şeması böyle bir yapıyı gösterir. Öte yandan, kendi kendine gelişen ilişkiler neticesinde oluşan katı iş bölümü içermeyen, karşılıklı güvene dayalı ve sözlü kurallarla çalışan […]